Vragen en antwoorden: je bezoek reserveren

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsaland De Panne reserveren?
Er zijn 3 mogelijkheden. In elk van deze gevallen moet je je ticket zelf op voorhand online reserveren (m.u.v. Plopsa-abonnees). Reserveren via e-mail of telefoon is niet mogelijk. Enkel Plopsa-abonnees, kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

  • Ik heb nog geen ticket(s)
    Koop je ticket(s) hier en selecteer een datum naar keuze.
  • Ik heb reeds een ticket dat nog geldig is of dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021
    Ruil je ticket hier in voor een nieuw ticket op datum volgens onderstaand stappenplan. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je bezoek te reserveren.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb al tickets' en vervolgens op 'Volledige dag'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de tickets die je reeds hebt.
    Stap 4: Vul je gegevens en de barcodes van je bestaande tickets in. Voeg eventueel een parkeerticket toe.
    Stap 5: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik heb een jaarabonnement
    Vanaf 4 september moeten Plopsa-abonnees hun bezoek aan Plopsaland De Panne niet meer reserveren. Je kan als Plopsa-abonnee het park dus gewoon bezoeken met jouw abonnement en zonder reservatie. We voorzien altijd plaats voor abonnees!

Je kan je ticket hier inwisselen voor een ticket met een reservatie. Selecteer het correcte tickettype dat overeenkomt met de tickets die je al hebt, kies de datum van je bezoek en vul de barcodenummers van je tickets in.

  • Worden de barcodenummers niet aanvaard?
    Controleer dan of je het correcte tickettype geselecteerd hebt en het barcodenummer correct overgenomen hebt.
  • Blokkeert de website bij het toevoegen van een parkeerticket of tijdens het betalen? Of krijg je de melding te zien dat je barcodenummer reeds gebruikt werd?
    Probeer een 2-tal uur later opnieuw om je bezoek te reserveren.

Kan ik mijn reservatie (gedeeltelijk) annuleren of verplaatsen?
Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je reservatie te verplaatsen. Het verplaatsen van je reservatie is mogelijk voor €3,50 per ticket. Je moet telkens de volledige reservatie verplaatsen; een gedeeltelijke verplaatsing is niet mogelijk.

Reserveer je een bezoek met je abonnement maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee.

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn bezoek reserveren als ik mijn tickets wil aankopen met een Plopsa-GiftCard?
In dit geval hoef je je bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets aan de kassa aankopen met je Plopsa-GiftCard. Het kassaticket dat je hierbij ontvangt is je reservatiebewijs voor diezelfde dag. We voorzien hiervoor voldoende capaciteit.

Kan mijn kind (tot en met 11 jaar) het park gratis bezoeken voor zijn/haar verjaardag?
Momenteel is het niet mogelijk om te genieten van de gratis toegang tot het park voor kinderen tot en met 11 jaar.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland in één van de komende maanden. Kan ik deze annuleren?
Groepsbezoeken kunnen steeds verplaatst worden van datum. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be. Schoolreizen die plaatsvinden tijdens dit schooljaar kunnen kosteloos geannuleerd worden.