Vragen en antwoorden over jouw bezoek aan Plopsaland De Panne

Maatregelen in het park

Welke maatregelen werden genomen in het park?
Om bezoekers op een veilige manier te laten genieten van het park, werden een aantal regels opgesteld. Het dragen van een mondmasker dat de mond en neus bedekt, is verplicht in het volledige park voor bezoekers vanaf 12 jaar (Behalve met een officieel doktersattest voor een vrijstelling dat opgevraagd kan worden in het park. Wie om medische redenen vrijgesteld is van het dragen van een mondmasker, dient wel een faceshield te dragen). Tijdens een rit in een attractie is het dragen van een mondmasker verplicht voor bezoekers vanaf 6 jaar. We vragen ook om steeds 1,5 meter afstand te bewaren ten opzichte van andere bezoekers en medewerkers en regelmatig je handen te wassen en ontsmetten.

Als gevolg van de coronamaatregelen zullen overdekte locaties, waaronder de attracties in Mayaland en Het Bos van Plop tot en met 8 juni gesloten zijn. Bij restaurants en horecapunten zal je heerlijke maaltijden kunnen afhalen of ervan kunnen genieten op het terras. Vanaf 9 juni zullen de overdekte attracties en restaurants volledig geopend zijn. Shows, evenementen en meet&greets kunnen voorlopig niet plaatsvinden. Lees hier meer over alle genomen maatregelen.

Reservaties

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsaland De Panne reserveren?
Er zijn 4 mogelijkheden. In elk van deze gevallen moet je je ticket op voorhand online reserveren. Enkel kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

  • Ik heb nog geen ticket(s)
    Koop je ticket(s) hier en selecteer een datum naar keuze.
  • Ik heb reeds een ticket dat nog geldig is of dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021
    Ruil je ticket hier in voor een nieuw ticket op datum volgens onderstaand stappenplan. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb al tickets' en vervolgens op 'Volledige dag'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de tickets die je reeds hebt.
    Stap 4: Vul je gegevens en de barcodes van je bestaande tickets in. Voeg eventueel een parkeerticket toe.
    Stap 5: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik had reeds een reservatie voor een bezoek aan Plopsaland De Panne tussen 23 oktober 2020 en 18 april 2021
    Je kan je reeds gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum (ten laatste 9 januari 2022). Het verplaatsen van je reservatie is kosteloos tot en met 30 juni 2021. Vanaf 1 juli 2021 zal je je reservatie kunnen verplaatsen voor €3,50 per ticket.

    Stap 1: Klik hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'.
    Stap 2: Vul het ordernummer van je reservatie (kan je terugvinden op je gereserveerde tickets of in de bevestigingsmail) en het e-mailadres waarmee je reserveerde, in.
    Stap 3: Kies de nieuwe datum van je bezoek (ten laatste 9 januari 2022).
    Stap 4: Rond je reservatie af. Je ontvangt de nieuwe gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik heb een jaarabonnement (Plopsa-FunCard, Plopsa-GoldCard, Bumba-FunCard of Bumba-GoldCard)
    Reserveer hier je bezoek volgens onderstaand stappenplan.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb een abonnement', vervolgens op het abonnementstype waarover je beschikt en op 'Volledige dag'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de abonnementen die je hebt. Zijn er geen tickets meer beschikbaar voor je gewenste dag? Kijk dan later nog eens; nog niet alle capaciteit is nu reeds vrijgegeven.
    Stap 4: Vul je gegevens en de nummers van je abonnementen in. Voeg eventueel een parkeerticket toe (niet nodig indien je over een parkeerabonnement of Plopsa-GoldCard beschikt).
    Stap 4: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.

Het lukt mij niet om een reservatie te maken
Je kan je ticket hier inwisselen voor een ticket met een reservatie. Selecteer het correcte tickettype dat overeenkomt met de tickets die je al hebt, kies de datum van je bezoek en vul de barcodenummers van je tickets in. Worden de barcodenummers niet aanvaard? Controleer dan of je het correcte tickettype geselecteerd hebt en het barcodenummer correct overgenomen hebt.

Ik heb een Lerarenkaart en zou graag mijn gratis ticket bij aankoop van 1 ander, betalend ticket reserveren.
Je kan je tickets hier reserveren. Klik op 'Ik heb nog geen tickets', kies de datum van je bezoek en selecteer vervolgens 'Ticketdeal leerkrachten'. Je ontvangt vervolgens twee tickets, waarvan één gratis.

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Het verplaatsen van je reservatie is kosteloos tot en met 30 juni 2021. Vanaf 1 juli 2021 zal je je reservatie kunnen verplaatsen voor €3,50 per ticket.

Reserveer je een bezoek met je abonnement maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee.

Kan ik mijn bezoek ook aan de kassa's van het park reserveren?
We raden je aan om je tickets op datum vooraf te reserveren via de website van het park om eventuele wachtrijen aan de kassa's te vermijden. Op deze pagina vind je alle informatie over het reserveren van tickets.

Kan mijn kind (tot en met 11 jaar) het park gratis bezoeken voor zijn/haar verjaardag?
Momenteel is het niet mogelijk om te genieten van de gratis toegang tot het park voor kinderen tot en met 11 jaar.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland in één van de komende maanden. Kan ik deze annuleren?
Groepsbezoeken kunnen steeds verplaatst worden van datum. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be. Schoolreizen die plaatsvinden tijdens dit schooljaar kunnen kosteloos geannuleerd worden.

Tickets en jaarabonnementen

Ik heb een geldig ticket dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021.
Alle tickets met een beperkte geldigheid die vervielen tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021 kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsaland De Panne tot en met 31 december 2021. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren. Dat doe je hier.

Wat met mijn jaarabonnement voor Plopsaland De Panne?
Jaarabonnementen die geldig waren tijdens de sluitingsperiode van Plopsaland De Panne werden automatisch verlengd met het aantal sluitingsdagen die binnen de geldigheidsperiode van je jaarabonnement vielen. Deze dagen zijn ingegaan op 8 mei 2021. Je kan de nieuwe vervaldatum van je jaarabonnement terugvinden in je profiel.

Heb je een jaarabonnement via domiciliëring? Dan werd je jaarabonnement van 23 oktober 2020 tot en met 7 mei 2021 opgeschort en hoefde je in die periode niet te betalen. Je jaarabonnement is sinds 8 mei 2021 opnieuw geldig en zal opnieuw maandelijks een betaalverzoek ontvangen.

Met je geldige Plopsa-jaarabonnement kan je het park enkel met een online reservatie bezoeken. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt.

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Ik heb een e-voucher voor een abonnement (aangekocht via de website van het park). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
Ook dan kan je je bezoek reserveren. Kies daarvoor de optie ‘Ik heb een abonnement' en volg de stappen. Vul op het einde het nummer van je abonnement in (dit kan je terugvinden op de e-voucher).

Ik heb een voucher voor een abonnement (via bijvoorbeeld VakantieVeilingen, Groupon of Veepee). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Begeef je op de dag waarop je het park wenst te bezoeken met de voucher naar de kassa om het abonnement te laten aanmaken. Aan de toegangscontrole geniet je op vertoon van het verkregen kassaticket van gegarandeerde toegang tot het park op diezelfde dag. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor.

Ik heb een Lerarenkaart en zou hiermee graag een voordelige Plopsa-FunCard aankopen of verlengen. Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Op vertoon van je geldige Lerarenkaart aan de kassa kan je daar een voordelige Plopsa-FunCard aankopen of je bestaande abonnement verlengen. Op vertoon van het kasticket daarvan aan de toegangscontrole krijg je die dag toegang tot het park. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor. Meer informatie over de voordelen voor leerkrachten en hun inwonende gezinsleden, vind je hier.

Ik heb een jaarabonnement en wil mijn bezoek reserveren, maar zie dat mijn gewenste dag van bezoek volzet is.
Geen paniek! We hebben op dit moment namelijk nog niet alle capaciteit vrijgegeven. Er kunnen dus opnieuw tickets vrijkomen voor je gewenste dag van bezoek. Hou hiervoor onze website en social mediakanalen in de gaten!

Ik heb een Inwonerskaart voor Plopsaland De Panne. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Met je Inwonerskaart 2021 kan je je bezoek op voorhand reserveren. Kies daarvoor de optie ‘Ik heb een abonnement' en volg de stappen. Vul op het einde het nummer van je Inwonerskaart 2021 in.

Kan ik tijdens de periode met coronamaatregelen gebruik maken van de korting met mijn Plopsa-jaarabonnement in andere pret- en dierenparken?
Ja, maar (nog) niet bij alle eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Op deze pagina vind je een overzicht van pret- en dierenparken waar je momenteel gebruik kan maken van de korting op de toegangsprijs met je Plopsa-abonnement. Je zal ook dat bezoek vooraf moeten reserveren. Klik in het overzicht op het park voor de gewijzigde procedure om van de korting te kunnen genieten.

Kan ik met mijn abonnement van een ander pret- of dierenpark (niet-Plopsa) gebruik maken van de korting bij aankoop van tickets voor een Plopsa-park?
Ja, maar (nog) niet met alle abonnementen van de eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Heb je een abonnement van één van de parken op deze pagina waarbij niet 'Tijdelijk niet geldig' staat, dan kan je gebruik maken van je abonnement om online te reserveren aan het voordeeltarief. Je kan op de website van het park waarvoor je een abonnement hebt, terecht voor meer info over hoe je je Plopsa-bezoek kan reserveren.

Kortingsbonnen

Ik heb een kortingsbon/voucher voor een ticket of abonnement met vervaldatum tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021.
U kunt uw kortingsbon of voucher voor een ticket of abonnement uitzonderlijk gebruiken tot en met 31 december 2021. Staat er een promocode of 4-cijferige code op je kortingsbon? Dan kan je hiermee online reserveren via 'Ik heb nog geen tickets'. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief.

Ik heb een kortingsbon/promocode of Bongo-bon die geldig is voor tickets. Kan ik deze gebruiken tijdens het reserveren?
Het is nog steeds mogelijk om een promocode te gebruiken tijdens je reservatie. Dat doe je via 'Ik heb nog geen tickets'. Deze codes zijn enkel geldig op nieuwe tickets ≥ 1m en niet als je al een ticket hebt. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief. Met een Bongo-bon kan je aan de kassa terecht.

Reserveer je tickets!

Wil je een magische dag beleven in Plopsaland De Panne? Reserveer dan vooraf online je tickets!

Tickets reserveren